Thursday, May 01, 2008

ZEYTINYAGLI HAVUC

.
Kucukken annem ne zaman zeytinyagli pirasa yapsa icine koydugu birkac parca havucu secip yerdim:) Bu tarifi gecen yil bir yemek sitesinde gordugumde cazip gelmisti ve hemen denemistim. O zamandan beri de arada yapiyorum. Severek yiyoruz. Gecen hafta evde birsuru havuc olmasina ragmen unutup marketten tekrar havuc alinca aklima geldi yine yaptim ve bu sefer fotografini cekmeyi unutmadim:) Biz uzerine yogurt dokerek yemeyi sevdik. Size de oyle tavsiye ederim...
.
Malzemeler
.
4-5 adet havuc
1 orta boy sogan
2 dis sarimsak
2-3 yemek kasigi pirinc
4 yemek kasigi zeytinyag
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
1/2 su bardagi kaynamis su
..
Uzeri icin
Maydonoz
.
Yapilisi: Sogani yarim daire seklinde dograyip kisik ateste zeytinyagla birlikte pisirin. Ustunu kaziyip yuvarlak dogradiginiz havuclari, sarimsak, tuz, seker ilave edip bir miktar kavurun. Uzerine pirincleri serpistirin ve son olarak kaynamis suyu ilave edip agzini kapatin. Kisik ateste havuclar yumusayincaya kadar pisirin. (Gerekirse biraz daha su ilave edin) Servis yaparken uzerine dogranmis maydonoz serpistirin. Afiyet olsun...

No comments: