Saturday, April 26, 2008

NUTELLALI KURABIYE

.
Tam bir nutella delisi oldugumdan bu sirin kurabiyeleri bu sitede gorunce hemen denemeye karar verdim. Kurstaki arkadaslarima da kurabiye sozum vardi, hemen yaptim ve goturdum. Cok begenildi. Yabanci arkadaslarim bile tarifini aldilar:)) Yiyen birkac Turk arkadasim da bir an once tarifi yayinlamami isteyince bu tarifi one aldim.
.
Goruntusuyle ve tadiyla gercekten mukemmel bir tarif. Ben kalpli kalipla yaptim ama siz dilediginizi kullanabilirsiniz. Hatta kaliba bile gerek yok, cay bardagiyla kesip ortasini da yuvarlak bir kapakla cikarabilirsiniz. Ayrica orjinal tarifinde oldugu gibi ortasina cikolata yerine dilediginiz receli de surebilirsiniz. Tamamen size kalmis. Asagidaki olculerle 40 adet kalpli kurabiyem oldu...
.
.
Malzemeler
.
200 gr margarin (oda sicakliginda yumusamis)
1 su bardagi pudra sekeri
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 ya da 3,5 su bardagi un
.
Ici icin
3-4 yemek kasigi nutella veya dilediginiz recel
.
Uzeri icin
1-2 yemek kasigi pudra sekeri
.
Yapilisi: Hamur malzemeleriyle yumusak ele yapismayan bir hamur yogurun. 5 dakika kadar dinlendirin. Tezgahin uzerine alip 3-5 mm kalinliginda acin. Dilediginiz kalipla kesin. Kestiklerinizin yarisinin ortasini bir kapak ya da daha kucuk bir kalipla cikarin. Yaglanmis tepsiye ya da yagli kagida dizin. 175 derecede (350 F) 15-20 dk kadar pisirin. Elinizle kontrol edin kurabiyeler sertlesmisse pembelesmesini beklemeden firindan cikarin. Soguduktan sonra ortasi delik olanlari ayri bir yere dizin ve uzerlerine kucuk bir elekle pudra sekeri eleyin. Diger kalan kurabiyelerin uzerine dilediginiz malzemeyi surun. Delik olanlari uzerine duzgunce yerlestirin.
.
Not: Eger nutella disinda cokokrem gibi diger cikolatalardan kullanacaksaniz, surmeden once cikolatayi su koydugunuz bir tavayi atese koyarak ya da varsa mikrodalgada 10-15 sn tutarak yumusatip oyle surun.

No comments: