Wednesday, April 16, 2008

BOHCA BOREK

.

Portakal Agaci Forumu'nda gezinirken uyelerden biri tarafindan verilmis bu tarif dikkatimi cekti. Deneyenler cok begendiklerini soyleyince ben de denemeye karar verdim. Gerci cok fazla acma borek yaptigim konusunda bir elestiri aldim (o kendini bilir:)) ama onceden hazirlanmis bir posttu bu. Bunu yayinlayim soz baska tariflere gececegim:))
Bu boregin malzeme ve lezzet acisindan tam aradigim borek oldugunu soyleyebilirim. Cunku genelde citir bir borek yapmak istiyorsaniz genelde kati yag kullanmak zorundasiniz. Ben de kati yag kullanimini olabildigince azaltmaya calistigimdan bu borek bana cok cazip geldi. Lezzetini sorarsaniz bana gore super oldu:) Citir mi citir bir borek. Ustelik ertesi gun de hala ayni citirligini korumustu. Icinde maya veya kabartma tozu olmamasina ragmen, sanirim yogurt ve yumurta sayesinde yine de kabariyor. Velhasil bu borek acma borekler icinde benim favorim oldu bu aralar...
Malzemelerde bir degisiklik yapmadim, aynen uyguladim. Sadece seklinde degisiklik yaptim. Orjinal tarifte yufkayi yaglama asamasindan sonra harc uzunlamasina konulup rulo yapiliyor. Ben tek tek borekler olsun istedigimden bu sekilde yaptim. Bu arada, hamurun icerisinde yag ve yogurt oldugundan, acmasi da gayet kolay. Sadece 12 ayri parcayla ugrasmak biraz zaman aliyor o kadar. Yapim asamalarini elimden geldigince fotografladim. Ilk yapisimda ic malzemesi olarak ispanakli ic kullandim ama daha sonra patates+kiymali icle yaptigim da cok guzel oldu. Artik size kalmis... Amma da uzun anlattim:) Neyse deneyeceklere kolay gelsin efenim:)
.
Malzemeler
.
Hamur icin
1 yumurta
2 yemek kasigi yogurt
2 yemek kasigi siviyag (ben zeytinyag kullandim)
1 yemek kasigi sirke
1 su bardagi oda cicakliginda su
Un
.
Ic Malzemesi
Ispanakli icin
300 gr kadar ispanak
2-3 kasik siviyag
Beyaz peynir
Pulbiber
.
Patatesli icin
3-4 orta boy patates.
100 gr kiyma
2-3 kasik siviyag
1 tatli kasigi tuz
Pulbiber
.
Arasina surmek icin
Siviyag
.
Yapilisi: Ispanakli ic kullanacaksaniz; ispanagi yikayip, ince ince dograyin. Siviyagda biraz oldurun. Ilidiktan sonra beyaz peynir ve pulbiberi ekleyip karisitirin.
.
Patetesli ic kullanacaksaniz 3-4 patatesi haslayin ve rendeleyin. 2-3 kasik siviyagda 100 gr kadar kiyma kavurun. Patatesi, tuzu ve pulbiberi ilave edip iyice karistirin.
.
Hamur malzemeleri ile kulak memesi kivaminda bir hamur yogurun. Hamuru 12 bezeye ayirin. Her bir parcayi olabildigince acin. (Illa ki cok ince olmasi gerekmiyor ama cok kalin da olmasin) Actiginiz hamurun uzerini yaglayin. Bir kenarini kapatin, orayi da yaglayin. Diger kenarini da uzerine kapatin ve onu da yaglayin. Elde ettiginiz dikdortgeni uc kare parca olacak sekilde kesin. Ortalarina ispanakli harctan koyup bohca gibi kapatin. Kapattiginiz tarafi alta gelecek sekilde tepsiye yerlestirin. Uzerine yumurta sarisi surup, dilerseniz corek otu ya da susam serpin. 200 derecede (400 F) uzeri kizarincaya kadar pisirin.

.

No comments: