Wednesday, May 07, 2008

TUZLU KURU PASTA

.
Bu hafta sonu kismetse Chicago'ya gidiyoruz. Tabii boyle uzun yolculuklara giderken hazirlik yapmak sart. Yanimizda atistiracak birseyler oldugunda rahat ediyoruz. Iki gundur surekli kek, pogaca, kurabiye yapip duruyorum. Bu da onlardan biri. Turkiye'deki pastanelerde satilan kuru pastalardan hicbir farki yok. Hatta daha lezzetli bence. Boyle yolculuklar sirasinda da cok dayanikli oluyor. En az 3-4 gun tazeligini koruyor.
.
Asagidaki olculerden 1 dolu tepsi cikiyor. Ben kimini kalipla kestim, kimini elimle sekillendirdim. Sekilleri size kalmis artik...
.
Malzemeler
.
125 gr margarin ya da tereyag (oda sicakliginda yumusamis)
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi siviyag
1 cay kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
2 cay kasigi mahlep (ben kullanmadim)
1 paket kabartma tozu
Un
.
Uzeri icin
Yumurta aki
Susam
Corek otu
.
Yapilisi: Hamur malzemeleriyle yumusak bir hamur yogurun. Dilediginiz gibi sekillendirin. Yaglanmis firin tepsisine dizip uzerine yumurta aki surun. Dilediginiz miktarda susam ve corekotu serpip 200 derecede (400 F) uzeri kizarincaya kadar pisirin.
.
Not: Ben 1 kase kadar hamura pulbiber ve kekik ekleyerek bazilarini baharatli yaptim. Ayrica birazinin uzerine susam yerine kasar peyniri rendesi serperek cesitlendirebilirsiniz.

No comments: