Monday, April 07, 2008

KARAKIZ KOFTE

.
Karakiz kofte, sarimsakli kofte ya da bulgurlu kofte... Farkli yorelerde farkli isimlerle adlandirilmis ama tarif hemen hemen ayni. Ben ilk kez Karakiz Kofte adiyla ogrendigim icin oyle adlandirdim. Gecen yil Aylincigim yapardi biz yerdik. Ben de ilk kez denedim. Kofte malzemesi olarak icli koftede kullandigim malzemeyi kullandim. Aslinda cok kolay bir tarif sadece yuvarlamasi biraz zaman aliyor. Onu da televizyonun karsisina gecip yaptiniz mi nasil bittigini anlamiyorsunuz bile:)) Bu lezzet icin deger inanin.
.
Ben bir gun onceden yapip buzlukta dondurdum. Misafir gelmeden once haslayip sosunu hazirladim. Boylece daha pratik hale geldi...
.
Malzemeler
.
Koftesi icin
1 su bardagi ince bulgur
1/2 su bardagi irmik
3/4 su bardagi oda sicakliginda su
1 yumurta
1/2 kasik un
1 tatli kasigi tuz
.
Sosu icin
3-4 orta boy domates
1-2 yemek kasigi siviyag
2-3 dis sarimsak
1/2 tatli kasigi biber salcasi (istege bagli)
Tuz
.
Uzeri icin
Maydonoz
.
Yapilisi: Bulgur ve irmigi oda sicakligindaki suyla karistirin. (Iyice islansin, hatta dibinde az miktarda su kalsin) 2-3 saat kapagini kapatip dinlendirin. Daha sonra yumurta, un ve tuzu ilave edip iyice yogurun. (10 dk kadar) Hamurdan kopardiginiz nohut buyuklugunde parcalari yuvarlayin. Bir tencerede suyu kaynatin. Kofteleri kaynayan suda haslayin. Ayri bir tavada rendelediginiz domatesi siviyagla birlikte pisirin. Sarimsagi ve tuzu ilave edin, biraz daha pisirin. (Dilerseniz pul biber de atabilirsiniz.) Haslamis oldugunuz kofteleri sosla iyice karistirin. Servis tabagina aldiktan sonra uzerine bolca ince kiyilmis maydonoz serpin.
.
Not: Bazi tariflerde kofte yuvarlandiktan sonra serce parmakla uzerine bastirilarak kucuk bir cukur acilmis. Bu sekilde de yapabilirsiniz.

No comments: