Monday, April 07, 2008

ISPANAKLI GUL BOREGI


Bu boregin patenti tamamen bana ait, yani ben uydurdum. Mutlaka benzer tarifler vardir ama ben aynisindan gormedim:)) Aslinda annemin kol boregini yapacaktim ama sekli degisik bir borek yapmak istedim. Sonucta ortaya bu cikti. Yani tadi bildik kol boregi aslinda:) Yapildigi ilk gun oldukca citir bir borekti ama ertesi gun butun mayali boreklerde oldugu gibi yumusadi biraz. Gercekten guzel bir borek oldu. En azindan misafirlerim oyle soyledi:))
.
Malzemeler
.
4-5 su bardagi un
1,5 yemek kasigi kuru maya (ya da 1 kup yas maya)
1 tatli kasigi tuz
Ilik su
150-200 gr erimis margarin ya da tereyag (arasina surmek icin)
.
Ic malzemesi
500 gr ispanak
1 yumruk buyuklugu beyaz peynir
Siviyag
Pulbiber
.
Yapilisi: Tereyag haric hamur malzemesiyle yumusak, ele yapismayan bir hamur yogurun. 30 dk kadar ustunu kapatip dinlendirin. Bu arada ispanakli ici hazirlayin. Ispanaklari yikayip dograyin. 1-2 kasik siviyagda biraz oldurun. Soguduktan sonra icine peynir ve baharati katin. (ben peynir oldugu icin tuz koymuyorum, peyniriniz tuzsuzsa tuz ilave edin) Hamurdan 1,5 yumurta buyuklugunde parca koparip top gibi yuvarlayin. Unlayarak acabildiginiz kadar acin. Uzerine bir firca ile erimis yag surun. Bir kenarini kapatin, oraya da yag surun. Sonra diger kenari oncekinin uzerine kapatin. Oraya da yag surun. Olusan dikdortgenin bir ucunu da kapatip yag surun. En son kalan ucu da kapatin. Kare sekli alsin. (bohca gibi) Bir tabaga koyup, buzlukta yaginin donmasi icin 3-4 dk bekletin. (Aksi taktirde yeniden acarken zorlanirsiniz) O arada digerlerini acin. Yagi donan parcayi tezgaha alin, iterek kare seklinde inceltin. Bicakla uce kesin. (uc uzun dikdortgen elde edin) Ortasina uzunlamasina ispanakli icten yayin. Ince bir rulo yapin. Rulonun bir ucundan tutun ve diger ucunu cevirerek burun. Daha sonra kendi etrafinda cevirerek son seklini verin. Uzerine yumurta sarisi surun. Dilerseniz corek otu ya da susam serpin ve 200 derecede (400 F) uzeri kizarana kadar pisirin.

No comments: