Friday, April 04, 2008

ELMALI RULO PASTA


Yakin zamanda rahmetli olmus (Allah rahmet eylesin, mekani cennet olsun) blogcu arkadasimiz Esra'nin sitesinden bir tarif... Cok onceden gorup kaydetmistim ama yapmak gecen hafta kismet oldu. Tarif cok hosuma gitti. Hatta bu hafta tekrar yapmayi planliyorum. Bir kismini buzluga kaldirmistim, onlari da cikarip cikarip yedik:)) Tazesinden bir farki yoktu...
.
Malzemeler
.
Hamuru icin
250 gr margarin ya da tereyag (erimis)
3 yemek kasigi yogurt
1 su bardagi pudra sekeri
Kabartma tozu
Vanilya
5 su bardagi un
.
Ic Harci icin
5 adet elma
3-4 yemek kasigi toz seker
Tarcin
Ceviz ici
.
Yapilisi: Elmayi soyup rendeleyin. Sekerle birlikte yumusayana kadar pisirin. Tarcin ve cevizi ekleyip karistirin. Ayri bir kapta hamur malzemeleriyle yumusak bir hamur yogurun. (Unu yavas yavas ekleyin, 5 su bardagi fazla gelebilir) Hamuru uc parcaya bolun. Harcin ucte birini hamura yayin. Rulo yapip, yaglanmis firin tepsisine yerlestirin. Diger iki ruloyu da ayni sekilde yapin. 175 derecede (350 F) uzeri pembelesinceye kadar pisirin. Soguduktan sonra dilimleyin ve uzerine pudra sekeri serpin.
.
Not: Orjinal tarifte hamur ikiye ayriliyordu ama ben ici pismez endisesiyle uce ayirdim. Boylece daha kucuk rulolar elde ettim ama ici gayet guzel pismisti.

No comments: