Saturday, March 22, 2008

YALANCI YUVALAMA

.
Gectigimiz haftalarda birkac farkli tarif denedim. Ancak malesef yogunluktan dolayi bazilarinin fotografini cekmeyi unutmusum :)) Orta Anadolulu olmama ragmen Antep mutfagi beni her zaman cezbetmistir. Antep'in kebaplari, dolmalari, icli kofteleri, lahmacunlarinin yeri benim icin ayri. Yalanci yuvalama da bir Antep yemegiymis. Yuvalamayi biliyordum da yalancisini yesil kivi 'den ogrendim. Hem lezzetli, hem besleyici, hem de pratik bir yemek. Gercekten cok begendik. Hatta bu ikinci yapisim. Ilk yapisimda fotografini cekmeyi unutmusum...
.
Ben her zamanki gibi orjinal tarifin yarisini uyguladim ve et miktarini biraz azalttim. Size asil tarifi veriyorum...
.
Malzemeler
.
250 gr minik dogranmis kuzu eti (miktarı dilediginiz olcude degistirebilirsiniz)
1 su bardagi geceden ıslanmış nohut
2 su bardagi kucuk boy makarna
3 su bardagi koyu kıvamlı yogurt
1 yemek kaşığı un
1 yumurta
.
Uzeri icin
2 yemek kasigi nane
2 yemek kasigi zeytinyağı veya 1,5 yemek kasigi tereyag
.
Yapilisi: Eti ve nohutu tencereye koyun. Uzerine 3-4 parmak cikacak kadar su ilave edip ocagi son ayarda acin. Uzerindeki kopugu alin ve ocagin altini kisin. Nohut yumusayana kadar pisirin. (Duduklude de pisirebilirsiniz, benim olmadigi icin ben tencerede pisirdim. Duduklude pisirecekseniz 15 dakika pisirdikten sonra kapagi acip kontrol edin. Pismediyse kapagini sikica kapatmadan bir miktar daha pisirin. Pisirme suresi nohutunuzun cinsine bagli olarak degisir.)Suyunu kontrol edin, azalırsa ekleyin. Tencerede nohutlardan en az 3 parmak yukarıda su olmasi gerekiyor. Nohut iyice pistikten sonra makarnayi ilave edin ve 10 dakika pisirin. Bu arada yogurt, yumurta ve unu cirpici ile iyice karistirin. Makarnalar pistiginde yemegin suyundan alip yavas yavas karistirarak yogurda ilave ederek ilimasini saglayin. Iliyan yogurdu yemege ilave edin ve kaynayana kadar surekli karistirin. Yemegi servis yaparken ocakta kizdirdiginiz nane+yag karisimindan uzerine gezdirin.

No comments: