Friday, March 07, 2008

HURMA TATLISI

.
Arsivimde uzun suredir yayinlanmayi bekleyen tariflerden biri "Hurma Tatlisi." Misafire oldukca acil bir sekilde yapilmis, her ne kadar sekline pek ozenilemese de tadindan cok memnun kalinmis bir tatli. Aslina bakarsaniz buna "aceleden kalbura basilamamis tatli" da diyebiliriz:)) Cunku tadi kalbura bastiyla ayni...
.
.
Malzemeler
.
Hamur icin
250 gr umusak margarin ya da tereyagi
2 yemek kasigi yogurt
2 yemek kasigi siviyag
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 su bardagi dovulmus ceviz
3 su bardagi un
.
Serbeti icin
2,5 su bardagi toz seker
2,5 su bardagi su
1/4 limonun suyu
.
Yapilisi: Oncelikle serbeti kaynatin. Kaynamaya baslayinca limonu sıkın. (Istek uzerine her seferinde yazacagim: Serbetin olup olmadigini anlamak icin cay kasigiyla tirnaginizin uzerine kucuk bir damla damlatin. Dagilmiyor, top gibi kaliyorsa olmus demektir.) Serbet olduktan sonra sogumaya birakin, hatta buzdolabina koyun ki iyice sogusun. Hamur malzemeleriyle yumusak bir hamur yogurun. (En son cevizi ekleyin) Hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar koparip hurma sekli verin. (Dilerseniz rendenin uzerinde yuvarlayarak kalbura basti sekli verebilirsiniz)Yaglanmis tepsiye dizip 180 derecede (350 F) uzeri kizarincaya kadar pisirin. Firindan cikardiktan sonra 5-6 dk bekleyin ve serbeti dokun. (Ben serbeti dokmeden once butun tatlilari ters ceviriyorum ki uzeri de iyi ceksin. 15 dk kadar sonra tekrar duzeltiyorum.)

2 comments:

nino said...

Merhaba, ben Morgantown'dan Nihan. Gecenlerde aklima geldi sizin blogunuz oldugu. Epey bir ugrastim ama sonunda buldum:) Baya da faydalandim son zamanlarda, cok guzel tarifleriniz. Umarim hersey yolundadir.Yolunuz bu taraflara duserse tekrar bekleriz. Sevgiler

Selma & Serdar said...

Merhaba Nihan,

Tesekkur ederim, blogu begenmenize sevindim. Ise yaradiysa ne mutlu... Biz de sizi bekleriz Pittsburgh'a. Esine selamlar...

Sevgiler...

Selma