Thursday, February 21, 2008

KADAYIFLI SEKERPARE

.
Arsivde bekleyen tariflere biraz ara verip dun aksam misafirlerime yaptigim bu tatlinin tarifini vermek istiyorum. Cunku yiyen herkes cok begendi. Kadayif sekerpareye cok hos bir tat katti gercekten de. Yapmadan once kadayiflarin iyi pisip pismeyecegi konusunda endiselenmistim ama gayet guzel pisti. Buzlugumda genelde kadayif bulundurdugum icin malzemesi de yapilisi da bana cok pratik geldi. Tavsiye ederim...
.
Ben asagidaki olculerin yarisiyla yaptim. 15 adet cikti...
.
.
Malzemeler
.
1 Yumurta (Beyazi icine sarisi ustune)
250 gr oda sicakliginda margarin/tereyag
1 cay bardagi yogurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un
.
Ic malzeme
200 gr kadayif
100 gr ceviz
1 tatli kasigi erimis tereyag
.
Serbet Icin
2 su bardagi su
2 su bardagi seker
5-6 damla limon suyu
.
Yapilisi: Oncelikle serbeti kaynatin, ilidiktan sonra buzdolabina koyup iyice sogumasini saglayin. Kadayiflari elinizle biraz parcalayin. Yag ve cevizle iyice karistirin. Hamur malzemeleriyle pogaca hamuru kivaminda yumusak bir hamur yogurun. Tezgahi cok az siviyagla yaglayin. Hamurdan ceviz buyuklugunde bir parca koparin. Uzerine bastirark inceltin. Ortasina 1 tatli kasigi kadar kadayifli icten koyun. Uclarini buzerek kapatin ve yuvarlak sekil verin. Kapattiginiz kisim tepsiye gelecek sekilde yaglanmis tepsiye dizin. Uzerine yumurta sarisi surup onceden isitilmis firinda 175 derecede (350 F) pisirin. Firindan ciktiktan sonra 3-4 dakika bekleyip soguk serbeti dokun.. Dilerseniz uzerini dovulmus ceviz ya da hindistan cevizi ile susleyin.
.
Not: Ben butun sekerpareleri ters cevirip serbeti oyle doktum. Bir muddet sonra tekrar hepsini duzelttim. Boylece ustunun kuru olmasini onlemis oldum.

No comments: