Thursday, February 14, 2008

CARSAF BOREGI

.
Gecen haftalarda yaptigim carsaf boregi de arsivde bekleyen denemelerim arasindaydi. Her ne kadar adi carsaf boregi olsa da ben piknik icin aldigim plastik masa ortusu uzerinde yaptim. Bu yuzden adina "piknik masa ortusu boregi" de diyebiliriz aslinda:))
.
Tadi aslinda oldukca guzeldi ama sanirim ben bu zahmete olaganustu bir borek bekliyordum ki beni cok tatmin etmedi:)) Her zaman yaptigim mayali boreklerden cok da farkli olmadi. Ben, favorim olan ispanak+peynir karisimi ile yaptim boregi, siz dilediginiz ici kullanabilirsiniz. Bir daha yapar miyim bilmiyorum ama yapmayi dusunenler olursa diye tarifi veriyorum...
.

Malzemeler
.
1 su bardagi sut
1,5 su bardagi su
1 tatli kasigi kuru maya
1 tatli kasigi tuz
Aldigi kadar un
.
Ic Malzemesi
1 kg ispanak (yikanmis, dogranmis)
Beyaz peynir
Zeytinyag
Pulbiber
.
Yapilisi: Ispanaklari yikayip dograyin (ya da benim gibi tembel isi dondurulmus ispanak kullanin:)) 2-3 kasik siviyagda biraz oldurun. Diger malzemelerle karistirin. Daha sonra derin bir kabin icinde mayayi, 2.5 su bardagi ilik su ve sut karisimi ile eritin. Icine biraz tuz ve sivi yag ekleyip, karistirin. Aldigi kadar unla, iyice yogurun. Hamurun uzerine nemli bir bez ortup, yarim saat dinlendirin. Daha sonra hamurdan 6-7 tane beze yapin. Bezeleri, merdane yardimiyla, pasta tabagi buyuklugunde acin, yaglanmis servis yapagina koyun. Butun bezeleri bu sekilde acin ve siviyagla yaglayin. Butun bezeleri boyle acip, yagladiktan sonra. Carsaf veya sofra bezini yere veya yemek masasina serin. Actiginiz bezelerden birini carsafin uzerine koyun, dikkatlice her tarafindan cekistirerek acabildiginiz kadar incecik acin. Ispanakli harctan hamura guzelce yayin. Ortunun bir ucunu kaldirarak yariya kadar rulo yapin. Sonra ortunun diger ucunu kaldirarak diger yariyi da rulo yapin. Daha sonra kendi etrafinda dolandirin. Diger butun hamurlari da ayni sekilde tekrarlayin. Yaptiginiz rulolari bir oncekinin ucundan itibarek sararak devam edeceginiz gibi dilerseniz benim gibi ayri ayri yuvarlaklar halinde de pisirebilirsiniz. Uzerlerine yumurta sarisi surun ve 200 derece (400 F) firinda uzerleri kizarana kadar pisirin.
.
Not: Asagidaki yapilis asamalarini gosteren resimde hamurlar cok orantili gorunmuyor ama ilk fotograftaki hamur yemek tabagi buyuklugunde, ikincisi bildigimiz hazir yufkalarin buyuklugundeydi. Fotograf sizi yaniltmasin:))
.
.

No comments: