Saturday, January 12, 2008

PATLICANLI ÇÖP ŞİŞ VE BARBUNYA PIYAZ

.
.
Son gunlerde yemekli misafirlerim icin ana yemek ve salata olarak bu iki tarifi oldukca sık yaptim. "Patlicanli Çöp Şiş" sunum ve lezzet olarak misafirlerim tarafindan oldukca begenildi. "Barbunya Piyaz" da ozellikle koftelerin ve et yemeklerinin yanina cok yakisiyor ve bu aralar Serdar'in favorisi...
.
Patlicanli Çöp Şiş
.
Malzeme
.
9-10 Adet Çöp Şiş
1 adet iri patlican
1 adet carliston ya da dolmalik biber
1 adet domates
.
Koftesi icin
.
250 gr kiyma (yagli dana ya da kuzu kiyma kullaniyorum)
Bayat ekmek ici
1 kuru sogan rendesi
1 dis sarimsak
1 cay kasigi kabartma tozu
Kimyon
Pulbiber
Tuz
.
Yapilisi: Patlicanlari alacali soyup kup kup dograyin ve biraz tuzlu suda bekletin. Suyunu suzdukten sonra iyice kurulayip siviyagda cok hafif kizartin. Domatesi soyup iri kupler halinde dograyin. Biberleri de kare seklinde iri dograyin. Ayri bir kapta kofte malzemelrini yogurun ve ceviz buyuklugunde parcalar koparip elinizle yivarlayin. (yassiltmayin) ardindan butun malzemelri sirayla şişe dizin. Firin tepsisine dizdikten sonra uzerine bir kasede salcali su gezdirin ve 200 derecede (400 F) kofteler kizarana kadar pisirin.
.
.
.
.
.
Barbunya Piyaz
.
Malzeme
.
1 su bardagi haslanmis barbunya fasulye
1 adet domates
1 avuc maydonoz
1 kuru sogan
Limon suyu
Zeytinyag
Tuz
Pulbiber
.
Yapilisi: Barbunyayi bir gece onceden islatip iyice haslayin. (Ben konserve kullandim) Domatesi soyup kup kup dograyin. Soganlari piyazlik, maydonozlari da ince ince dograyin. Butun malzemeleri karistirin.
.
Not: Burada olmadigi icin koyamadim ama bu salataya roka da cok yakisiyor. Firsat buldugumda kozlenmis biberi kucuk kucuk dograyip ekliyorum. Ayrica barbunya disinda Meksika Fasulyesi ile de cok guzel oluyor.

No comments: