Friday, November 09, 2007

PATATES TOPLARI

.
Dun gelen sinif arkadaslarima hazirladigim yiyeceklerden biri patates toplariydi. Acikcasi menuyu belirlemekte oldukca zorlandim. Cunku gelen arkadaslarimin kimi Avrupali, kimi Uzak Dogulu, kimi Asyali. Hepsinin ortak begenecegi bir menu hazirlamaliydim. Cok sukur alnimin akiyla ciktim, yaptigim herseyi bayila bayila yediler ve ben cok mutlu oldum tabii:)) En begendikleri yiyecek yaprak sarmasi oldu. Koca bir tabak sarmadan sadece iki uc tane kaldi:)) Ozetle Serdar'in tezi dogru cikti. "Ne yapsan yerler, endiselenme!!" demisti:))
.
Patates toplarini ilk kez denedim ve cok hosuma gitti. Hem yapilisi cok kolay, hem goruntusu farkli hem de oldukca lezzetli. Asagidaki olcu 7 kisiye fazlasiyla yetti. Oldukca da bereketli yani... Deneyeceklere afiyet olsun...
..
Malzemeler
.
2 adet buyuk boy patates
2 kasik mayonez
1 avuc kadar maydonoz
1/2 haslanmis havuc
6-7 adet kornison
Tuz
.
Ustu icin
Ketcap
.
Yapilisi: Patatesleri soyup birkac parcaya kesin ve bBol suda haslayin. Sicakken suzup iyice ezin. Icerisine kucuk kucuk dogranmis maydonoz, havuc ve tursuyu katin. Mayonez ve tuz ilave edip yogurun. Ceviz buyuklugunde toplar yapin. Ortasina parmaginizla ufak bir cukur acin. Icine biraz ketcap sikarak servis yapin.

No comments: