Monday, November 19, 2007

ESRA'NIN TARCINLI KURABIYESI

.
Esra'nin Pittsburgh'ta efsane olmus tarcinli kurabiyesini nihayet yaptim. Sagolsun surekli Esra'ya yaptirdigimizdan bana yapmak kismet olmamisti. Acikcasi kurabiyelerle aram cok iyi olmadigindan cok fazla kurabiye tarifi denemedim simdiye kadar. Ama bu kurabiyeyi yapmasi cok kolay, lezzeti de nefis... Son iki haftada 3 kez yaptim. Tabii misafirlere:)) Hepsini ben yemedim yani:)) Bu arada buzlukta da saklanabilir ama normalde de nerdeyse 2-3 hafta tazeligini koruyor.
.
Malzemeler
.
250 gr oda sicakliginda tereyag ya da margarin
1 su bardagi cekilmis ceviz
3 kasik seker ( ben pudra sekeri kullandimama toz seker de olur)
1 paket vanilya
1 cay kasigi kabartma tozu
3 su bardagi un
.
Uzeri icin
.
Tarcin
Pudra sekeri
.
Yapilisi: Tum malzemeleri karistirip iyice yogurun. Olabildigince kucuk kurabiye sekli verin. (Lokmalik olursa goruntusu de yemesi de daha kolay oluyor) 175 derecede pisirin. Kurabiye pistikten sonra firindan cikarin, pembelesmesini beklemeyin. Aksi taktirde cok sert oluyorlar. Pistigini anlamak icin uzerine dokunun sertlesmisse pismis demektir. Firindan ciktiktan sonra ilimasini bekleyin. Daha sonra iyice pudra sekerine bulayin. Servis tabagina aldiktan sonra her bir siranin uzerine de biraz pudra sekeri serpin. (Aksi halde, icinde cok fazla seker olmadigindan, tatsiz olur) Uzerlerine bir miktar da tarcin serptikten sonra servise hazir. Afiyetle yiyin...

No comments: