Thursday, September 27, 2007

YALANCI EKMEK KADAYIFI

.
Son gunlerde Ramazan dolayisiyla oldukca fazla tatli tarifi denedim. Bunlardan ilki de "Yalanci Ekmek Kadayifi" oldu. Aslina bakarsaniz tatlinin adini ben uydurdum:)) Cunku tadi gercekten ekmek kadayifina cok benziyor. Hem serbetli hem de muhallebili bir tatli olmasi acisindan herkesin damak tadina hitap edecegini dusunuyorum. Biz cok severek yedik, denerseniz begeneceginizi umuyorum. Afiyet olsun...

Malzemeler
.
Keki icin
3 yumurta
3 kahve fincanı un
3 kahve fincanı toz şeker
1 kahve fincani siviyag
1 paket kabartma tozu
.
Karamel Sosu Icin
1 su bardagi şeker
2 su bardagi su
.
Kremasi icin
2 su bardagi süt
2 yemek kaşigi nişasta (ben misir kullandim ama bugday da olur)
2 yemek kaşıgi un (kasigi cok doldurmayin)
1 cay bardagi seker
1 paket vanilya
.
Uzeri icin
1/2 poşet krem şanti
1 cay bardagi sut
Ceviz ici
.
Yapilisi: Kek malzemelerini çırpıp orta boy yağladığınız kalıba döküp (360F) 180C' de pişirin. Fırından alınca dışarda soğutun.Ben yuvarlak borcam kullandim ama kelepceli kalip da kullanilabilir. Teflon tencereye şekeri alın ve şeker eriyip karamel rengini alınca üzerine yavaşça 2 bardak sıcak suyu ekleyip sürekli karıştırarak eritin. 1-2 dk. kaynadıktan sonra altini kapatip 1-2 dk bekleyin ve soğumuş kekin üzerine dökün. Krema malzemelerini pişirin ve ılık iken soğumuş kekin üzerine dökün. Buzdolabinda biraz soguduktan sonra krem santiyi uzerine surun ve bolca ceviz serpip buzdolabında iyice soğutun.
Not: Krem santi sevmeyenler sadece muhallebi ile de yapabilir, o sekilde de gayet guzel oluyor.

No comments: