Friday, March 16, 2007

YOGURMADAN YAPILAN EKMEK


Uzun suredir denemek istedigim tarifi nihayet denedim. Amerika'da ozledigim yiyeceklerin en basinda Turk ekmegi geliyor. Envai cesit ekmek var ama bence hicbirisi Turk ekmeginin yerini tutmuyor. Iste bu yuzden bu ekmegi denemeye karar verdim, cunku bircok sitede denenmis ve methedilmis... Hatta Hurriyet Gazetesi'nde ve Time Dergisi'nde bile haber konusu olmus. Hakikaten de bence burada aldigimiz ekmeklerden cok daha guzel oldu. Iyi tarafi hamuru hic yogurmuyorsunuz. Son derece kolay, sadece uzun bir asamasi var. Ben aksamdan karistirip, sabah son asamasini yaptim ve boylece sicak ve citir ekmeklerle kahvalti yaptik...


Malzeme

3 su bardagi un
1,5 bardak su
1 cay kasigi kuru maya
2 tatli kasigi tuz
Misir unu (uzeri icin)


Yapilisi: Buyuk bir kapta un , maya ve tuzu kasikla karistirin. Mayanin az olusu sizi sasirtmasin, uzun sure bekledigi icin son derece guzel kabariyor. Suyunu ilave edip karistirin. Yapiskan bir hamur elde edeceksiniz. Uzerini strech filmle ortup ilik yerde 12 yada 18 saat bekletin. Hamur uzeri goz goz olup iyice kabaracaktir. Tezgaha un serpip ellerinizi de unlayip yavas hareketlerle hamuru toplayin. Uzerini ortup 15 dakika dinlendirin. Temiz bir mutfak havlusu yada kumasa bol un ve misir unu serpip top haline getirdiginiz hamuru uzerine koyun. Uzerine de misir unu veya kepek serpip baska bir bezle ortup 2 saat bekleyin. 1,5 saat sonra firininizi 475F(245c) a ayarlayin. Pisireceginiz kap kapakli borcam, pyrex, guvec, demir dokum olabilir. (Kapakli olmasinin faydasi kabugunun ince olmasini ve iyi kabarmasini sagliyor.) Bos olarak kabinizi firina koyup 15 dakika sonra eldivenle disari cikarin. Hamurunuzu havluyla birlikte tutup ters yuz edin. Sonra kabinizin kapagi kapali olacak sekilde 30 dakika pisirin. Daha sonra 15 dakika yada uzeri kizarana kadarda kapagini acip pisirin. Uzeri kizardiginda mis gibi citir ekmekleriniz hazir demektir...
Not: Amerika'da yasayan arkadaslar, misir unu alacak olursaniz "corn meal" diye satiliyor. "Corn flour"u yanilip almayin cunku o misir nisastasi. Ben Wallmart'dan aldim.

1 comment:

seyabb said...

ben bu kadar uzun süre bekleyemedim.Çünkü hamur çok fazla kabardı.Bunda benim mutfağımın sıcak olmasınında payı var sanırım.Sabah yuğurup 5 gibi pişirdim.Tepsidede bekleyip mayalandı.Ama ölçüler çok güzel tuttu.Ben bu ölçünün iki katı yaptım ve nefis oldu.Ama bi güveç kapında yapmayı çok isterdim.