Sunday, March 25, 2007

CIKOLATALI LOKUM

.
.
Dun aksam gelen arkadaslarimiz icin yaptigim bir tatli... Yiyenler tarafindan cok begenildi.. Acikcasi ben de begendim. Bundan boyle sikca yapacagim tarifler arasina girdi diyebilirim... Aslinda ben genelde disi kakaolu biskuvili ve beyaz muhallebili olanini yapiyordum ama bu tamamen farkli bir lezzet oldu.. Sanirim bu lezzeti muhallebisine koydugum kocaman cikolataya borclu:)) Olculer Turkiye'deki buyuk firin tepsilerine gore ama benim tepsim kucuk oldugundan tarifin yarisini yaptim...
.
Malzemeler
.
1 lt sut (yaklasik 5 su bardagi)
1 su bardagi seker
1 su bardagi un
1 dolu tatli kasigi nisasta
125 gr margarin
3 dolu yemek kasigi kakako
80 gr cikolata (mumkunse bitter cikolata)
*********
1 poset krem santi
1/2 su bardagi sut
*********
Ceviz
Muz
Hindistan cevizi
.
Yapilisi: Yagi eritin. Unu ilave edip 1-2 dk kavurun. Seker, sut, kakaoyu ve kucuk parcalara boldugunuz cikolatayi ilave edip pisirin. Koyu kivamli bir muhallebi elde edeceksiniz. (Muhallebinin mutlaka koyu kivamli olmasi gerekir, aksi taktirde rulo yapamazsiniz. ) 5 dk kadar blenderdan gecirin. (Eger putursuz, guzel bir muhallebi elde ettiyseniz sart degil ama gecirirseniz daha iyi olur) Tepsiye bolca hindistan cevizi serpin. Dikkatlice muhallebiyi tepsiye yayin. Buzdolabina koyun. Iyice soguduktan sonra 1/2 su bardagi sut ile cirptiginiz kremsantiyi ince bir tabaka halinde kakaolu muhallebinin uzerine surun. Uzerine dovulmus ceviz serpin. Buyuk kareler seklinde kesin (Buyuk firin tepsisinde yapacak olursaniz 4x5 olcusunde kesin) Herbir dilimin ortasina kalem seklinde dogradiginiz muzlardan koyun. Spatula yardimiyla herbir dilimi rulo yapin. Ayri bir kaba aldiktan sonra gerekliyse uzerine bir miktar daha hindistan cevizi serpin.
.
.
.
.
.
.
Tatlimizin yandan gorunumu...

No comments: