Tuesday, February 13, 2007

PORTAKAL JOLELI PASTA


.
Son derece hafif bir tatli.. Benim gibi portakal severlerin begenecegine inaniyorum... Ben buyuk boy borcama yaptim. Kucuk dikdortgen borcam icin malzemeyi yariya indirin.
.
Malzemeler
.
Keki icin
5 yumurta
5 fincan seker
1 fincan siviyag
1 paket kabartma tozu
3.5-.4 fincan un
.
Kremasi icin
2 su bardagi sut
3 kasik un
1 yumurta
1 cay bardagi seker
1/2 paket labne peyniri
1 paket vanilya
.
Uzeri icin
1 subardagi portakal suyu
1/2 paket portakalli toz jole
1 su bardagi kaynar su
Muz
Seftali
.
Yapilisi: Yumurta ile sekeri cirpin. Diger malzemeleri de ilave edin (kekin kivami kati olmasin), borcama dokup pisirin. Ayri bir tencerede kremayi pisirin. Altini kapattiktan sonra labne ve vanilyayi ilave edin. Labne eriyene kadar karistirin. Pisen kekin uzerine 1 bardak portakal suyu gezdirin. Daha sonra kremayi dokun. Joleyi kaynar suda erittikten sonra, kremanin uzerine dilediginiz meyveleri dizin. Biraz ilidiktan sonra joleyi de en uste dokun, buzdolabinda 3-4 saat sogutun.
.
Not: Ben nisasta bulamadigim icin joleyi hazir olanindan yapmak zorunda kaldim. Dilerseniz 2 tatlı kaşığı nişasta, 2 tatlı kaşigi toz şeker ve 2 su bardağı portakal suyu ile de jole hazirlayabilisiniz. Hem daha dogal hem de daha lezzetli oluyor.

No comments: