Thursday, December 28, 2006

HAFIF ELMALI TATLI




Nihayet kalan elmalari bitirebildim. Son elmalarla da duayenimiz portakalagacindaki tarifi denedim. Ancak oradaki tarifin yarisini yaptim. Ben biraz kremasini civik yapmisim. Cunku burada nisasta bulamadim, sadece unla yaptim o da biraz civik oldu. Bir dahaki sefere unu artiracagim. Bir de farkli olarak uzerine cikolatatli sos doktum. Bence hem goruntu hem de lezzet acisindan cok daha iyi oldu. Cok pratik ve hafif bir tatli. Elmalar cabucak pisiyor. Tavsiye olunur...


Malzeme

4 adet elma
8 yemek kasigi toz seker
Su
Dovulmus ceviz ici
Tarcin
Kuru uzum

Kremasi icin

2 yemek kasigi bugday nisastasi
1 yemek kasigi un
1 cay bardagi toz seker
1 paket vanilya
1/2 kg sut
1 yemek kasigi margarin / tereyagi

Yapilisi: Elmalari soyup kesmeden iclerini oyun. Tencereye alip her birinin uzerine 2 dolu yemek kasigi seker serpin. (tencere elmalarin sigacagi boyutta olsun, yoksa su miktari fazla gelir ve tadi azalir) Yari boylarina gelecek kadar su ekleyip yumusayana kadar pisirin. Ayri bir yerde ceviz, tarcin ve uzumu karistirin. (ben uzumleri kucuk kucuk dogradim, mumkunse mutlaka uzum koyun cok yakismisti) Pisen elmalarin icini bunlarla iyice doldurun. Kremayi pisirin. Altini kapattiktan sonra yagini ekleyin. (Krema puturlu olursa blenderdan gecirin) Elmalarin uzerine bu kremadan dokun. Arzu ederseniz ayrica az bir cikolata sos pisirip uzerlerine azar azar dokun. Kenarlara dogru duzgun yayilmasi icin soslari cay kasigi yardimiyla ittirin. Buzdolabinda sogutarak servis yapin.

No comments: