Monday, April 14, 2008

ANTEP YEMEGI...

.
Daha once "Yalanci Yuvalama" tarifinde de belirttigim gibi Antep yemeklerini cok seviyorum. Ablamin esi Antepli ve zaman zaman yapar bu yemegi. Ben de onda yemistim. Yemegin mutlaka bir adi vardir ama ben bilmiyorum malesef.
.
Gectigimiz gunlerde yaptigim icli koftenin dis hamuru artmisti ben de yuvarlayip buzluga kaldirmistim. Boylece bu yemegi yapmak pratik bir hale geldi benim icin. Gercekten cok guzel bir lezzet, denemenizi tavsiye ederim...
.
Malzemeler
.
Bulgur koftesi icin
1 su bardagi ince bulgur
1/2 su bardagi irmik
Oda sicakliginda su (yaklasik 1 su bardagi kadar)
1 yumurta
1 yemek kasigi un
1 tatli kasigi tuz
.
Ayrica
250 gr minik dogranmis kusbasi et (ben kuzu kullandim ama dana da olabilir)
1 su bardagi haslanmis nohut
1 butun sogan
1 yemek kasigi domates salcasi
1 tatli kasigi biber salcasi (arzu ederseniz)
1 tatli kasigi pul biber
Tuz
Kaynamis su
Yarim limon( istege bagli)
.
Yapilisi: Bulgur ve irmigi oda sicakliginda su ile islatin. Agzini kapatip 2 saat kadar bulgurun sismesini bekleyin. Bu arada eti bir tencereye koyun, uzerine cikacak kadar su ilave edip kaynamaya birakin. Altini kisarak etler yumusayincaya kadar pisirin. (Duduklunuz varsa etin cinsine bagli olarak 20-30 dk kadar duduklude pisirin) Bu arada 2 saat beklemis olan bulgura 1 yumurta, tuz ve 1 kasik un ilave edip iyice yogurun (10 dk kadar). Yapabildiginiz kadar kucuk toplar yuvarlayin. Etler pistikten sonra, suyundan bir miktar kaseye alarak salca, baharat ve tuzu eritip tekrar tencereye dokun. 1 bas sogani soyup ikiye yarin (tamamen kesmeyin) ve icine atin. Nohutu ve kofteleri ilave edin ve kofteler pisene kadar kaynatin. Pistikten sonra icindeki sogani cikarin. Yerken dilerseniz limon suyu ilave edin. Afiyet olsun...

No comments: