Monday, October 29, 2007

MAHLUTA CORBASI

.
Yemekli misafirlerde en cok sikinti cektigim konu hangi corbayi yapacagima karar vermek olur genelde. Cunku klasik corba cesidi cok sinirli. Bu nedenle bircok corba tarifi denedim simdiye kadar. Iclerinde en cok bu corbayi sevdim. Corbayi Cezayirli arkadasimin evinde ictim ve begenince tarifini istedim. Malum ortadogu mutfagi bizim damak zevkimize oldukca hitap ediyor. Corbadaki baskin kimyon ve et suyu tadini cok begendim ben.
..
Malzemeler
.
1 litre et ya da tavuk suyu (isteyen bulyon da kullanabilir)
1 fincan pirinc
1 su bardagi kirmizi mercimek
1 su bardagi haslanmis nohut
1 tatli kasigi kimyon
Karabiber, tuz
1 limon suyu
2 kasik zeytinyagi veya 1 kasik tereyag
1 orta boy kuru sogan
.
Yapilisi: Etsuyuna yikadiginiz pirinc ve mercimegi koyup iyice pisirin. Kimyon, tuz ve karabiberi ekleyip sadece 2-3 sn kadar blenderdan gecirin. (mercimekler tane tane kalacak ancak biraz corbaya kivam vermek icin bu islemi uygulayin. Corbanin kivami size gore iyiyse yapmaniza gerek yok.) Corbayi eksi seviyorsaniz limon suyunu ilave edin. Nohutlari ilave edin. (Ikinci yapisimda nohut koymadan yaptim, o da gayet iyi oldu) Ayri bir tavada kucuk dogranmis soganlari pembelesinceye kadar kavurun. Kavrulan soganlari da ilave edip bir tasim kaynatip altini kapatin.

No comments: