Wednesday, July 18, 2007

BAKLAVA


Baklavayi Fillo Dough adiyla satilan yufkalarla yaptim. Duydugum kadariyla Turkiye'de de Migroslarda satiliyormus. Bu hamurla yapilan baklavanin elde acilandan bir farki olmuyor bana gore. 1 paketten oldukca fazla baklava cikiyor. Ben olculerin yarisini kullandim. Hamuru acmakla ugrasmiyorsunuz ama baklavayi iyi kizartmak ve serbetin kivamini ve sicakligini da ayarlamak bir marifet tabii:)) Bu tarifle citir citir bir baklava oluyor. Tarif Esra'dan...
.
.
Malzemeler
1 paket 4 Numara Fillo Dough
125 gr tereyag
Ceviz
.
Serbeti icin
3,5 su bardagi seker
4,5 su bardagi su
Limon suyu
.
Yapilisi: Yufkalardan birini tezgaha serin, uzerine eritilmis terayag surun. Ikinci yufkayi da uzerine serin. Onun uzerine de once tereyag surun sonra her tarafina dovulmus ceviz serpin. Daha sonra ince bir cubuk yardimiyla rulo yapin ve buzun. Butun yufkalar bittikten sonra dilimleyin. 300F (150 C) derecede uzeri kizarana kadar pisirin. Baklavayi firina koyduktan sonra serbeti kaynatin. Kaynamaya baslayinca 5-6 damla limon suyu ilave edin. (Serbetin olup olmadigini anlamak icin tirnaginizin uzerine kucuk bir damla koyun, dagilmiyorsa olmus demektir. ) Baklava kizardiktan sonra firindan cikarin. 5 dakika kadar bekledikten sonra uzerine ilik serbeti dokun.
NOT: Tarifi ekledikten sonra yaptigim baklavalarda, baklavayi firindan cikarip epeyce bir sogumasini bekledim ve serbeti de olabildigince soguk doktum, boylece baklavalar daha citir oldu. Sadece serbetini cekmesi digerine gore biraz daha surdu. Citir baklava seviyorsaniz boylesini tavsiye ederim.

No comments: