Friday, February 09, 2007

KOMBE


Amerika'ya geldigimden beri elim hamurdan cikmiyor diyebilirim. Yemeyi de cok sevdigimden olsa gerek hamurla ugrasmayi cok seviyorum. Ayrica, ben evde yokken Serdar'in hemen hazirda yiyebilecegi birseyleri tutmak acisindan da hamur isleri ideal diye dusunuyorum. Kisa surede birseyler hazirlamam gerektiginde ilk aklima gelen kombe oluyor. Aslinda kombe icin bir tur yagli ekmek de diyebiliriz. Yaninda sicak bir cay ve de peynirle cok iyi gidiyor..


Malzeme

2 su bardagi un
2 tatli kasigi maya
1 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
Ilik su
Yumusak tereyag ya da margarin

Yapilisi: Ilik suda sekerle birlikte mayayi eritin. Unu ve tuzu koyduktan sonra yavas yavas su ekleyin, elinize yapismayana kadar yogurun. Hamuru oklava yardimiyla acin (cok ince ya da duzgun acmaniza gerek yok) uzerine elinizle yumusak tereyagi surun. Bohca katlar gibi katlayin, katladiginiz her yuzeye de yine tereyag surun. En son katlama islemi bittikten sonra borcami yaglayin ve hamuru borcaminiz buyuklugunde acin. (Biraz kucuk acip, borcama koydukdan sonra elinizle genisletebilirisiniz) Uzerine yumurta sarisi surun, bolca susam ve corek otu serpin, 200 derecede ustu kizarana kadar pisirin.



..
.
.
.
Kesildiginde kat kat oluyor.

2 comments:

Anonymous said...

Benim aram hamur isleriyle hic iyi degidir. Bu yuzden kucuk olculerle yaparim, begenirsem olcuyu artirarak yaparim. Ben bu Kombeyi bugun yaptim, arasina da patatesli karisim koydum. Inanin cooook leziz oldu. Tat tuz hersey mukemmeldi. Paylasim icin cok saol. Sayende ben de kombe yapabiliyorum ;)

Selma & Serdar said...

Rica ederim. Ben teşekkür ederim güzel sözleriniz için...