Tuesday, February 13, 2007

ANNEMIN RULO TATLISI


Bu tatliyi annemin onerisiyle yaptim ve son zamanlarda benim icin iyi bir serbetli tatli alternatifi oldu. Serbetin sicakligina bagli olarak daha yumusak veya kiyir kiyir yapmak sizin elinizde... Bence guzel bir tatli ve zor gorunmesine ragmen hic de zor degil. Hic hamur acmayi bilmeyen birinin bile kolayca yapacagi bir tarif. Cunku hem yagli bir hamur oldugundan kolayca aciliyor hem de sonradan rulo yapacaginiz icin kusurlar kapaniyor. Bu olculerle yaklasik 60 adet falan cikiyor. Oldukca bereketli bir tatli yani... Ben bolca yapip buzluga koydum, cikarip uzerine kaynar serbeti dokuyorum...
.
Malzeme
.
1 su bardagi siviyag
1 su bardagi sut
1 yumurta
Bir fiske tuz
1 paket yas maya ya da 2 tatli kasigi kuru maya
Un
Yumusak margarin
Ceviz
.
Serbeti
.
5 su bardagi seker
5 su bardagi su
1-2 damla limon
.
Yapilisi : Yumusak margarin haric diger malzemelerle hamuru yogur. 3'e bol. Manti hamuru kalinliginda ac. (Acmayi bilmeyenler hamuru oklava yardimiyla enine boyuna iterek kare seklinde bile acabilirler, cok kolay aciliyor) Uzerine heryerine gelecek sekilde yumusak margarin ya da tereyag sur. Heryerine bolca ceviz serp. En uctan baslayarak sıkı bir rulo yap. Bir parmak kalinliginda dilimler kes. Duz yuzeyi tepsiye gelecek sekilde yaglanmis tepsiye diz. 200 derecede uzeri kizarana kadar pisir. Firindan ciktiktan sonra serbeti ocaga koy. (Ben serbetin olup olmadigini anlamak icin cay kasigiyla bir kucuk damla serbeti tirnagimin uzerine koyuyorum, damla dagilmiyorsa serbet olmus demektir) Serbet olduktan sonra, bekletmeden soguk rulo tatlilarin uzerine dokun. Eger tatlilar hala iliksa serbeti 1-2 dk bekleyip oyle dokun.

No comments: