Friday, October 13, 2006

MEYVELI YAS PASTA


Ilk tarifim tatli birsey olsun istedim, tatli bir baslangic olsun diye... Bu meyveli pasta aslinda cok da siradisi degil ama yine de tarifi yazmak istedim. Cunku yiyenler tarafindan cok begenildi. Benim icin siradisi olan tarafi keki mikrodalgada pisirmis olmam. Sadece 7 dakikada pisen bu kek gercekten yumusacik ve harika oldu. Hatta Serdar o kadar cok begendi ki biri bitince hemen yenisini yaptim. Tabii ki normal firinda da gayet guzel oluyor. Turkiye'deyken oldukca sik yaptigim bir kek tarifi. Burada tropik meyveler cok bol ve ucuz oldugundan ben bolca ananas, muz ve kivi kullandim, siz dilediginiz meyveyi kullanabilirsiniz. Ben keki kucuk yuvarlak borcamda yaptim, eger daha buyuk olsun istiyorsaniz malzemeleri iki katina cikarin ve kalibinizi da buyutun.

Malzemeler:

Keki icin:
2 yumurta
2 kahve fincani seker
1 kahve fincani siviyag
1/2 paket kabartma tozu
2,5 kahve fincani un
1 adet portakal veya limon kabugu rendesi

Kremasi icin:
2 su bardagi sut
1 cay bardagi seker
1 yumurta
3 yemek kasigi un (tepeleme olmasin)
1 paket vanilya
1 yemek kasigi katiyag


Yapilisi: Yumurta ve seker iyice cirptiktan sonra diger malzemeleri ekleyin. Unu ilave ettikten sonra kek hamuru kati olmamali, oldukca akiskan olmali, aksi taktirde sert bir kek elde edersiniz. Keki kaliba doktukten sonra 175 derecede ici pisene kadar pisirin. Mikrodalgada pisirecekseniz 7 dakikayi kesinlikle gecirmeyin. Ve kekin rengine sasirmayin cunku hic kizarmiyor. Sut, seker, yumurta ve un karisimiyla kremayi pisirin. Krema puturlu olursa 1-2 dakika mikserle cirpabilirsiniz. Ardindan vanilyayi ve istiyorsaniz kati yagi ekleyip ilimaya birakin. Kek ilidiktan sonra, ortadan ikiye keserek limonlu sekerli suyla hafifce islatin. Kremayi arasina surdukten sonra dilediginiz meyveleri yerlestirin. Ikinci kata da ayni islemi yaptiktan sonra uzerinin suslemesini tamamlayin. Ozellikle mikrodalgasi olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum.
Not: Keki mikrodalgada yapacak olanlarin 650 WATT'da pisirmeleri gerekiyor.

No comments: